Головне меню

Зауваги та пропозиції щодо врегулювання інтересів учасників освітнього процесу надсилати за адресою: philology.chernihiv@ukr.net

Хто мовчить – знає удвічі більше, ніж балакучий. Індіанська мудрість

Запрошуємо на навчання!

Кастинг

Наші друзі

Міністерство освти і науки України

Дистанційне навчання: бути чи не бути?

24-09-2020, 11:11

 

   Дистанційне навчання: бути чи не бути?У зв’язку з останніми подіями (карантинні обмеження, до яких всі вже звикли, друга хвиля захворюваності на COVID-19… Пам’ятаєте?) в Національному університеті «Чернігівський колегіум» було проведено опитування серед студентів та викладачів філологічного факультету. Головне питання: який формат навчання більше до вподоби людям – дистанційний чи аудиторний? Більшість із опитуваних студентів відповіли, що їм припав до душі дистанційний формат, адже «це заощаджує час, навчає самостійній роботі». Немало студентів вподобали й змішану форму.

   Викладачі, у свою чергу, відстоюють аудиторний формат, адже «важливий все ж таки вплив викладача безпосередньо на студента, емоційне спілкування».

   Дистанційне навчання: бути чи не бути?Що ж щодо деяких незручностей, які виникають під час навчання онлайн? Чи дійсно вони є? Ще б пак. Лідирує, безумовно, швидкість Інтернету – чи можна нормально сприймати матеріал, коли відео «висне», а до файлів нема доступу? Звісно, ні. Але вирішити це нескладно.

   Чи комфортна для викладачів та студентів змішана форма навчання? Тут думки розділились, але більшість, все ж, проти. Аргументують так: це забирає більше часу, ніж один певний формат навчання, «вікна» між парами в університеті та онлайн завдають дискомфорту та розривають день, а також, безперечно, збільшується навантаження на студентів.

   На карантині всі вже мали змогу використати для роботи багацько онлайн-платформ. Проте так званими «титанами» залишаються Гугл клас і Зум.

   Дистанційне навчання: бути чи не бути?Що ж думають з цього приводу наші студенти-філологи й чому надають перевагу? Із великим відривом на перше місце виходить Гугл клас, тому що тут маємо змогу самостійно обирати час виконання завдань, вискакують нагадування про близькі дедлайни. Викладачі визнають, що Зум – зручна платформа для лекцій, але «жодна платформа не навчить і не розвине емоційний інтелект, соціальну відповідальність, альтруїзм - тобто базові психологічні та етичні навички, необхідні для зростання людяності і гармонійного світогляду».

   Щодо ціни контракту денної форми під час дистанційного навчання відповідь серед студентів одностайна: вона має бути меншою від заявленої вартості. За цих умов матеріал подається зовсім інакше, більшість годин студенти опрацьовують його самостійно, до того ж, університет витрачає менше коштів на утримання приміщення для навчання.

   Погляд викладачів кардинально протилежний. Звичайно, дистанційна форма спрямована на самостійне опрацювання студентами. Проте, скільки часу викладачі витрачають на підготовку лекційного матеріалу або практичних завдань у новому форматі? І ще стільки ж на перевірку завдань кожного студента замість аудиторних дев'яноста хвилин. Отже, навантаження викладача під час дистанційного навчання також перевищує норму.

   Карантинні обмеження так чи інакше наклали відбиток на освітній процес. Проте, філологи продовжують здобувати знання та працювати.

 

Опитування провели студенти 33 і 43 груп філологічного факультету