Головне меню

Зауваги та пропозиції щодо врегулювання інтересів учасників освітнього процесу надсилати за адресою: philology.chernihiv@ukr.net

Хто мовчить – знає удвічі більше, ніж балакучий. Індіанська мудрість

Наші друзі

Міністерство освти і науки України

Дистанційне на філологічному

24-04-2020, 22:31

 

         Весна 2020. Сучасне людство вперше в житті проходить випробування глобальним карантином. Дивні відчуття, коли на вулиці весна і гарна погода, а ти повинен залишатися вдома. Карантин, оголошений у березні, вніс корективи і у навчання в Національному університеті «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Тепер воно відбувається дистанційно. Для одних студентів дистанційне навчання — це зручно, комфортно й доступно, іншим же важко отримувати знання в таких умовах. Ми вже вчимося півтора місяці, викладачі філологічного факультету активно розробляють стратегії навчання на різних курсах, обирають найзручніші платформи та засоби комунікації на відстані: Google Classroom, Zoom та Skype. Та чи можуть студенти опанувати весь спектр знань на дистанційному навчанні? Чи задовільняє їх така форма? Аби отримати відповідь на ці та інші питання – звернулися до студентів навчального закладу.

-  Розподіляти час в умовах дистанційного навчання дуже складно, каже студенка нашого факультету, Вікторія Шевченко, немає такої організованості, як в університеті. Атмосфера дому зовсім не налаштовує на навчання. Дуже складно зібратися з думками і почати щось робити.

На запитання «Що краще: навчання в стінах рідного університету чи рідного дому?» філологиня відповіла:

-  Звісно, навчання в стінах університету краще. Лише на перший погляд навчаючись вдома не треба нікуди збиратися та йти. Насправді ж, в університеті все йде розмірено. Навчання здійснюється за розкладом. Зараз викладачі,як правило, надсилають матеріал тоді, коли їм зручно. Протеми виконуємо більше роботи. Те, що раніше нам подавали,ми знаходимо самостійно. Набагато краще запам’ятовується та легше використовується матеріал.Дистанційне на філологічному


Марина Корж, студентка V курсу філологічного факультету, висловила такі думки стосовно трансформованої форми навчання: «Дистанційне навчання має як переваги, так і недоліки. По-перше, ти можеш вчитися, не виходячи з дому, у спокійній, комфортній атмосфері. По-друге, гнучкість часу. По-третє, це можливість надолужити матеріал, який не встигаєш вивчити, доробити завдання, дочитати книжки. Але на шляху дистанційної освіти виникають певні труднощі. Особисто я зіштовхнулася з проблемою  якості зв'язку. Не кожен студент може спілкуватися з викладачами онлайн, особливо, якщо перебуваєш не в Чернігові. На мою думку, у випадку, якщо ти не маєш змоги долучитися до онлайн-платформ, найзручнішим способом зв'язку з викладачами є різноманітні месенджери (Viber, Telegram) або Google Disc. Однак, попри це, я знайшла ще один великий плюс – з'явився час на саморозвиток».Дистанційне на філологічному


Загалом, усі студенти підтверджують, що навчання в стінах університету імпонує їм більше, проте обсяг матеріалу та дедлайни, що вже дихають в потилицю, не дають філологам розслабитися. Студент 3-го курсу висловився так:

- Мені набагато краще вчитися в стінах нашого рідного університету, бо я обожнюю оці різні проекти, заходи та своєрідні «двіжухі», які відбуваються в нас постійно. Вдома дуже нудно. Обсяг матеріалу також дуже змінився, завдань стало набагато більше, ніж це було за денної форми навчання. Дуже важко все встигати.

Погоджується з одногрупником і Ярослава Кот:

- Звичайно в стінах рідного університету! Адже там "живе спілкування". Зараз на дистанційному навчанні сумуєш за одногрупниками, за викладачами, парами, за тією атмосферою , яка є у нас філологічному факультеті...В університеті весело та цікаво!

Зараз мій розпорядок виглядає так: навчання- трошки відпочинку -навчання. Взагалі розписую собі усі завдання: що, коли треба і починаю їх робити.Намагаюсь не відкладати все на останній день.

А ось, що сказав студент ІІ курсу філологічного факультету Олександр Білогура: «Єдині труднощі, що виникають під час дистанційного навчання - це купа завдань від викладачів та дедлайни, які співпадають. Перевагою є те, що ти сам господар організації свого навчання. Робиш перерву, коли тобі зручно, можеш попити чаю, чи полежати, аби відпочити. Мінуси − відсутність живого спілкування, певної динаміки. Чи сумую я за навчанням? Так, так і ще раз так, бо, як вже казав, мені не вистачає динаміки та соціальної активності».  
Дистанційне на філологічному    
   Марина Ярошенко зазначає, що
вдома важко розподіляти час:

- Не втратити робочий ритм допомагають пари в Skype, адже вони відбуваються за розкладом. Увесь інший час виконую завдання, які надсилають кожен день і доводиться слідкувати за дедлайнами. Ми спілкуємось із викладачами у Вайбері, Телеграмі, Skype, а виконані завдання завантажуємо у Гугл Класи на Гугл Диск, дуже зручно як на мене. У Гугл класі є функція сповіщень,із якою ніколи не забудеш про виконання завдань.

Наближається сесія і ми, студенти, не здаємося без бою та готуємося складати іспити. Та за яких умов це відбуватиметься, поки що невідомо. На питання «Що Ви думаєте щодо можливої здачі сесії в режимі online?» наші філологи відповіли, що «така можливість лякає, адже не відомо у який спосіб це буде відбуватися. Іспити й так досить стресовий період, а в умовах такої критичної ситуації у світі це просто жах. Проте студенти не падають духом і впевнені, що все вдасться: «Якщо буде така ситуація, що ми вимушені будемо здавати сесію онлайн - то нічого проти не маємо. За час дистанційного ми звикли вже до всього».Дистанційне на філологічному

І наприкінці єдине питання: «Що б ви запропонували за для покращення процессу дистанційного навчання?»

-          Порадила, щоб завдань було меншеJ. Бо ще хочеться книжки читати, спортом займатися, вчитися чомусь новому.

-          Було б добре, якщо викладачі більш ретельно притримувалися би постійного розкладу, адже доситьчасто ставлять дедлайн в один і той же час.

-          Подовжуйте, будь ласка, дедлайни й робіть короткі роз’яснення до завдань.

-          Непогано було б створити єдину систему для навчання.

 

То чи є дистанційне навчання фаворитом для студентів? Ні, адже всі ми прагнемо живих емоцій, спілкування, університетської атмосфери, однак, в рамках карантину. Викладачі роблять усе можливе, аби надати своїм студентам підтримку, забезпечити знаннями та уміннями.

Карантин - не привід зупинятися і впадати у відчай, це –можливість відкривати нові горизонти! Наші студенти переконані в тому, що найбільша втрата в житті – це втрата часу! Тож любіть маму, рідний університет і мийте руки з милом!J